piątek, 29 marca 2013

Ciasteczka śmietankowe (po 24. miesiącu)


Ciasteczka dobre są na każdą okazję. :-) Pamiętam jak moja babcia robiła takie ciacha przekręcane przez maszynkę i kubek gorącego kakao. Kiedy podawała mi taki zestaw byłam w siódmym niebie.
Znalazłam trochę wolnego czasu wieczorem i postanowiłam upiec śmietankowe ciasteczka, które są bardzo łatwe i dość szybko się je robi. Z ciasta możesz wyciąć dowolne kształty. Ja użyłam wielkanocnych foremek. Ciasteczka są dość słodkie dlatego dbając o zęby dziecka polecamy dodać do nich mniej cukru.

Składniki:
  • 200 g mąki pszennej/tortowej
  • 200 g mąki ziemniaczanej
  • 3/4 szklanki śmietany kremówki (np. 30% - w składzie najlepiej bez: pektyny, gumy guar i mączki chleba świętojańskiego)
  • 100 g cukru
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki miękkiego masła
  • cukier waniliowy
Sposób przygotowania:
  1. W sporej misce dokładnie wymieszaj mąki, proszek do pieczenia, cukier i cukier waniliowy.
  2. Dodaj śmietanę oraz masło i bardzo starannie zagniataj ciasto przez kilka minut aż wszystkie składniki idealnie połączą się w kulę.
  3. Ciasto przykryj czystą ściereczką i odstaw na około 2h w bezpieczne miejsce.
  4. Po tym czasie kulę podziel na porcje i każdą z nich rozwałkuj na posypanej mąką stolnicy na placki o grubości 3mm.
  5. Piekarnik rozgrzej do 160 stopni C.
  6. Z ciasta wykrawaj dowolne wzory i w niewielkich odstępach układaj na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
  7. Piecz około 20 minut (ja piekłam na termoobiegu).
  8. Po wystudzeniu ciasteczek możesz je udekorować np. rozpuszczoną czekoladą, specjalnymi pisakami, lub kremami czy bitą śmietaną (wersja dla starszych maluchów).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz