środa, 6 marca 2013

Kompot z mrożonych owoców (po 11. miesiącu)


Kompot powoli odchodzi w zapomnienie. Półki w sklepach wręcz uginają się od nadmiaru soków oraz kolorowych, gazowanych i słodkich napoi. Zrobienie kompotu nie wymaga wiele pracy! To przecież takie proste! W zimie ciężko o jakieś inne owoce niż jabłka, z których kompocik poleca się już dzieciakom po 5. miesiącu życia. Na szczęście możemy sięgnąć po gotowe mrożone mieszanki owocowe. Postanowiłam taką kupić i naprawdę wyszedł smaczny kompocik, który Iga uwielbia pić do obiadu. Ja kompotów nigdy nie lubiłam. Już wiem dlaczego. Zawsze były za słodkie! ;-) Robiąc go sama w domu nie dodawałam cukru. To prawda był kwaśny, ale właśnie taki smakował mojej córce i mnie. 

Składniki:
  • mrożona mieszanka kompotowa (ja kupiłam z czerwonych owoców)
  • 3-4 goździki
  • szczypta cynamonu
Sposób przygotowania:
  1. W garnku zagotuj 1 litr wody, dodaj mieszankę i przyprawy.
  2. Całość gotuj kilkanaście minut (ja gotowałam 15-20min).
  3. Kompot przelej przez sitko do naczynia, a następnie możesz dosłodzić do smaku. W razie potrzeby rozcieńcz go przegotowaną wodą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz