czwartek, 15 listopada 2012

Muffiny z czekoladą (dla rodziny)


Zbliża się weekend, więc czas dodać obiecany przepis na czekoladowe muffiny. Są pyszne! :-) Na drugi dzień smakowały mi nawet bardziej niż w pierwszy. ;-) Posypane z wierzchu cukrem pudrem wyglądają bardzo kusząco. Z podanych poniżej składników wyszło mi około 16/18 sztuk. Ja zjadłam może dwie babeczki, reszta zniknęła nie wiadomo kiedy. :-) Żeby muffiny nie zrobiły się suche i zachowały swoją świeżość pamiętaj, aby po wyciągnięciu ich z piekarnika przykryć je czystą i suchą ściereczką :-)

Składniki:
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 10 dag masła
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • szklanka mleka
  • 2-3 łyżki kakao
  • 5-10 dag gorzkiej czekolady (ja zmieszałam pół mlecznej, pół gorzkiej)
  • 10 dag śmietany 18%
  • łyżeczka zmielonego cynamonu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia (by mieć pewność, że ciasto wyrośnie dodaj czubate łyżeczki)
Sposób przygotowania:
  1. Drobno posiekaj czekoladę.
  2. Masło roztop i ostudź.
  3. Do miski przesiej mąkę, wymieszaj z połową szklanki cukru (ja mieszałam z całą), proszkiem do pieczenia, cynamonem i kakao.
  4. Jajka ubij z mlekiem, śmietaną i roztopionym, letnim masłem, a następnie przelej do miski z mąką.
  5. Całość szybko wymieszaj widelcem.
  6. Wsyp czekoladę i delikatnie wymieszaj.
  7. Rozgrzej piekarnik do 220 stopni.
  8. Papierowe foremki ułóż w formie do pieczenia muffinów i wypełnij ciastem (możesz użyć też foremek silikonowych).
  9. Posyp resztą cukru.
  10. Piecz około 25 minut w temperaturze 220 stopni (ja piekłam od dołu, a na ostatnie 10 minut włączyłam termoobieg).

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz