poniedziałek, 4 marca 2013

Sałatka z makaronem (dla rodziny)


Zakochałam się w tej sałatce kiedy jej spróbowałam. Od razu wiedziałam, że ten przepis muszę tu zamieścić. :-) Taka sałatka to świetna przekąska, kiedy spodziewasz się znajomych lub rodzinę dopada głód. Zrobisz ją szybko i łatwo, a efekt gwarantowany. Całość zniknie w mgnieniu oka i na pewno będziesz musiała przepis podać dalej. ;-)

Składniki:
  • 2 piersi z kurczaka lub jedna podwójna
  • 3 pomidory
  • duży ogórek
  • ser feta
  • 1-2 papryki (ja dałam jedną dużą)
  • makaron penne lub inny (np. kokardki) - 3/4 opakowania z 250g
  • zioła prowansalskie (około pół łyżeczki)
  • majonez
Sposób przygotowania:
  1. Ugotuj piersi z kurczaka w małej ilości rosołu lub w bulionie warzywnym, po wystudzeniu pokrój w kostkę.
  2. Obierz ogórka i pokrój w kostkę. Lekko go posól. Odstaw na 15 minut, żeby puścił wodę, po czym ją odlej.
  3. Pomidory sparz i obierz ze skórki.
  4. Pokrój paprykę (najlepiej żółtą, bo jest miękka), sparzone pomidora i ser feta w kostkę.
  5. Wymieszaj wszystkie składniki , posyp ziołami prowansalskimi i dodaj majonezu według uznania.  
Żeby sałatka miała mniej kalorii możesz zamiast majonezu dodać jogurt naturalny lub oliwę z oliwek.
Robiąc sałatkę pamiętaj odłóż coś dla swojego malucha. Chętnie zje ugotowany makaron, pomidorka i ogórka. :-)




1 komentarz:

  1. Sałatki makaronowe są uwielbiane przez mego męża :) Pewnie mu taką niebawem przygotuję :)

    OdpowiedzUsuń