piątek, 13 grudnia 2013

Muffinki pomarańczowe z truskawkami (po 18. miesiącu)


Pyszne, pachnące babeczki, które możesz dodatkowo udekorować bitą śmietaną z dodatkiem skórki z pomarańczy, świeżych truskawek lub szczyptą cynamonu.
W grudniu ciężko jest dostać świeże truskawki dlatego użyłam mrożonych. Są równie smaczne i nie trzeba ich specjalnie rozmrażać. Do przepisu użyłam 1 pomarańczy, którą dokładnie umyłam, sparzyłam, starłam z niej skórkę, a następnie wycisnęłam sok.
Pierwsze pomarańczowe muffinki zrobiłam 6.12, ale niestety mieliśmy dość sporo gości i każdy Mikołaj, który nas odwiedził, zjadł średnio po 2 sztuki pysznych babeczek. Zdarzyło się również, że niektórzy zabrali je na wynos. :-) 
Specjalnie dla was i mojego męża upiekłam je jeszcze raz by móc zrobić im zdjęcie. :-)

Składniki:
  • 250 g mąki tortowej
  • 200 g truskawek
  • 1 szklanka kefiru lub maślanki (250 ml)
  • 1/2 szklanki cukru (125ml)
  • 1/3 szklanki oleju rzepakowego (około 83 ml)
  • 1/4 szklanki soku z pomarańczy (około 63ml)
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka startej skórki z pomarańczy

Sposób przygotowania:
  1. Piekarnik rozgrzej do 180 stopni C, a foremkę na muffiny wypełnij papierowymi papilotkami (możesz użyć też gotowych silikonowych foremek).
  2. Truskawki umyj, osącz, oczyść z szypułek i pokrój na ćwiartki (mrożone wystarczy wyjąć chwilę wcześniej, by móc łatwiej je pokroić)
  3. W misce wymieszaj mąkę, cukier, proszek do pieczenia i skórkę startą z pomarańczy.
  4. W drugiej misce mikserem zmiksuj kefir, olej, sok z pomarańczy i jajka.
  5. Teraz połącz mokre składniki z suchymi i dokładnie wymieszaj drewnianą łyżką lub delikatnie mikserem. 
  6. Do masy dodaj pokrojone truskawki i wymieszaj całość łyżką.
  7. Ciastem napełnij foremki do 3/4 wysokości i piecz około 25 minut.
  8. Gotowe babeczki wystudź przed podaniem.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz