sobota, 8 grudnia 2012

Krem z cukinii (po 10. miesiącu)


Zastanawiałam się co zrobić na obiad mając do dyspozycji cukinię. Znalazłam świetny przepis na krem z cukinii z dodatkiem świeżej bazylii. Jest przepyszny. :D Ponieważ Iga wciąż zjada jednodaniowy obiad więc dodałam jej do zupki wcześniej ugotowanej cielęcinki. Mleka modyfikowanego praktycznie nie używam i zastąpiłam go zwykłym mlekiem 3,2% (dodałam go mniej - pół z połowy szklanki). Jeżeli maluch potrafi gryźć możesz nie miksować cukinii, lecz pokroić na małe kawałki. 

Składniki:
  • pół cukinii
  • łyżka posiekanej cebulki
  • około pół szklanki wody wymieszanej z mlekiem modyfikowanym
  • łyżeczka oliwy z oliwek
  • szczypta drobno posiekanej świeżej bazylii (ja użyłam suszonej)
Sposób przygotowania:
  1. Cukinię umyj, obierz i pokrój w kostkę.
  2. Cebulę podsmażaj na oliwie aż się zarumieni, po czym dodaj cukinię i smaż kilka minut.
  3. Do warzyw dodaj połowę szklanki wrzątku i gotuj przez około 20 min (aż cukinia zmięknie), a następnie zmiksuj.
  4. Jak krem przestygnie do około 40 stopni dodaj mleko rozrobione z wodą i wymieszaj.
  5. Na talerzu posyp ziołami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz