poniedziałek, 7 stycznia 2013

Ciasto czekoladowo-malinowe (dla rodziny)

Ostatnio robiłam ciasto czekoladowo-malinowe. Jest lekkie, a dzięki dodaniu mięty jest pyszne i odświeżające. Zaletą tego ciasta jest to, że możecie odrobinę podać maluchowi po 12 miesiącu - pod warunkiem, że wasze dziecko nie ma uczulenia na kakao lub migdały. Takie ciasto na pewno jest zdrowsze i lepsze od innych słodkich, czekoladowych przekąsek.
Jeżeli chodzi o maliny, na pewno lepiej jest dodać świeże. Wtedy wystarczy ich 100g. Ja miałam mrożone i jak widać na zdjęciu 100g było za mało. ;-) Lepiej jest wówczas dodać całe opakowanie mrożonych malin.

Składniki:
  • 100g gorzkiej czekolady (min. 70% kakao)
  • 100g cukru pudru
  • 100g kaszy manny
  • 3 jajka
  • 60g masła
  • 60g zmielonych migdałów
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Syrop i dekoracja:
  • 3-4 łyżki cukru
  • 2 łyżki masła
  • pół pęczka mięty
  • 100g malin
  • pół słoika niskosłodzonego lub domowego dżemu malinowego
 Sposób przygotowania:
  1. Czekoladę połam na kawałki, dodaj masło (trochę masła zostaw do posmarowania formy) i rozpuść w kąpieli wodnej.
  2. Jajka ubij z cukrem pudrem, dodaj kaszę manną, migdały i proszek do pieczenia, a następnie dolej przestudzoną czekoladę i wymieszaj.
  3. Tortownicę posmaruj masłem, napełnij ciastem i wstaw do piekarnika.
  4. Piecz w temperaturze 160 stopni około 40 minut.
  5. Przygotuj syrop: Zagotuj szklankę wody z cukrem, masłem i miętą, a następnie odstaw na 5 minut, przecedź i przestudź.
  6. Nasącz obficie ciasto syropem i wstaw je na 2 godziny do lodówki.
  7. Dżem rozłóż na cieście, a wierzch udekoruj malinami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz