piątek, 11 stycznia 2013

Sałatka Gyros (dla rodziny)

Ku uciesze moich koleżanek dodaję przepis na smaczną, prostą i nieco pikantną sałatkę mojej sąsiadki. :-) Wreszcie udało mi się dotrzymać słowa. ;-) Może nie jest nisko kaloryczna, ale raz na czas warto ją przyrządzić. Z podanych składników wychodzą 2 miski średniej wielkości lub jedna duża. Sałatka doskonale sprawdza się na domowych imprezach i zawsze znika najszybciej. :D

Składniki:
  • 4 piersi z kurczaka (normalnych rozmiarów - unikajcie tych gigantycznych!)
  • 4 cebule
  • ketchup (ja używam łagodnego)
  • przyprawa "Gyros"
  • słoik ogórków konserwowych
  • kapusta pekińska
  • Sos: duży majonez (najlepiej Kielecki), szczypta soli, pieprz i 3 wyciśnięte ząbki czosnku
Sposób przygotowania:
  1. Cebulę drobno posiekaj i podsmaż na patelni.
  2. Kurczaka pokrój w kostkę, dodaj do cebuli, posyp przyprawą "Gyros" i smaż do miękkości.
  3. Dodaj 4 łyżki ketchupu i wymieszaj, a następnie odstaw do ostudzenia.
  4. Ogórki pokrój w kostkę.
  5. Kapustę umyj, poszatkuj i przypraw wegetą.
  6. Układaj w misce warstwami: Na dole kurczak następnie ogórki i sałatę.
  7. Na wierzch nałóż sos (majonez wymieszaj z 3 wyciśniętymi ząbkami czosnku i dopraw solą i pieprzem).

2 komentarze:

  1. Moja ulubiona sałatka :) Gdyby nie ten czosnek to by ta wersja mi bardzo smakowała ;) Inny gyros przepis - też Ci powinna smakować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za fajne przepisy :-) Jadłam u kilku osób tą sałatkę i u każdego smakowała inaczej i byly w niej inne dodatki. Każda z nich bardzo mi smakowała. Ja podałam przepis mojej sąsiadki z czosnkiem bo mnie on kompletnie nie przeszkadza. Moja teściowa robi bez czosnku z kukurydzą i też jest bardzo dobra :)

    OdpowiedzUsuń