środa, 23 stycznia 2013

Zupa koperkowa (po 12. miesiącu)


Zupka wygląda bardzo apetycznie i tak samo dobrze smakuje. Możesz podać ją smykowi wcześniej tylko bez śmietany - ja jej nie dodawałam. Mięso, na którym gotujesz wywar będzie doskonałe na drugie danie. Dzięki lanym kluseczkom konsystencja koperkowej jest idealna do łatwego podania jej łyżeczką. Ta zupka jest jedną z ulubionych mojej Igi i nie tylko. :-) Wywar ugotowałam dzień wcześniej wieczorem, a dzisiaj dodałam tylko koperek i zrobiłam lane kluseczki.

Składniki:
  • 100 g mięsa drobiowego lub wołowego (1 niewielki kawałek)
  • pęczek włoszczyzny 
  • 1 łyżeczka masła lub oleju rzepakowego
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mąki
  • pęczek koperku
Sposób przygotowania:
  1. Mięso opłucz, a warzywa dokładnie umyj i obierz.
  2. W rondelku zagotuj 0,5 l wody, dodaj mięso i warzywa i gotuj aż mięso stanie się miękkie.
  3. Odcedź wszystko dokładnie pozostawiając sam wywar.
  4. Marchewkę drobno pokrój i wrzuć z powrotem do rondelka wraz z połową posiekanego koperku i jeszcze raz zagotuj.
  5. W osobnym naczyniu rozkłóć jajko i dodaj mąkę. Wszystko starannie wymieszaj aby powstało ciasto o konsystencji gęstej śmietany.
  6. Powoli wlewaj ciasto do wrzącej zupy tak, by powstały niewielkie kluseczki.
  7. Po zagotowaniu zdejmij koperkową z ognia i ostudź. Przed podaniem dopraw zupę masłem i resztą koperku.

2 komentarze:

  1. To zupa zacierkowa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zacierki z tego co mi wiadomo robi się z mąki rozrobionej z wodą, a lane kluseczki to mąka z jajkiem. :-):D Myślę, że to czy zrobimy zacierki czy lane to już bez znaczenia :-)

    OdpowiedzUsuń