piątek, 1 lutego 2013

Pulpety rybne (po 10. miesiącu)


Pulpecików ciąg dalszy. :-) Tym razem pulpeciki z rybki. Są smaczne, delikatne i w sam raz dla malucha! Zrobiłam to danie z połowy porcji niż podaję, bo nie miałam więcej ryby, ale i tak wyszły mi 2 obiadki. Idze dalej nie za bardzo smakuje sos pomidorowy. Jak już pisałam wcześniej moje dziecko póki co ma jakąś awersję do pomidorów. Może kiedyś jej się to zmieni. :-) Taki obiad możesz przygotować dla całej rodziny dodając do części masy odrobinę soli.

Składniki:
  • 2 nieduże mrożone lub świeże filety
  • 1 cebula
  • kawałek pora
  • 1 marchewka
  • jajko
  • pietruszka
  • kawałek selera
  • 3-4 łyżki bułki tartej lub mąki razowej
  • pieprz
  • ewentualnie kilka łyżeczek przecieru pomidorowego
Sposób przygotowania:
  1. Filety rozmroź, opłucz, osusz ręcznikiem papierowym i razem z cebulą zmiel w maszynce.
  2. Masę wymieszaj z jajkiem, pieprzem i bułką tartą.
  3. Uformuj pulpety.
  4. Marchewkę, pietruszkę, pora i selera pokrój i zalej niewielką ilością wody - ugotuj z nich wywar.
  5. Jak będą miękkie możesz je wyciągnąć na osobny talerzyk, lub zmiksować wyciągając tylko pora.
  6. Pulpety wrzucaj na wrzątek i gotuj na małym ogniu około 20-30 minut, a następnie wyjmij.
  7. Do wywaru możesz dodać dwie łyżeczki przecieru pomidorowego.