wtorek, 5 lutego 2013

Makaron z truskawkami (po 12. miesiącu)


Smak, który przypomina mi dzieciństwo i ciepłe letnie dni. Taki słodki i owocowy obiad należał do moich ulubionych. Truskawki to owoce, bez których nie wyobrażam sobie późnej wiosny i lata. Będąc w ciąży miałam ogromną truskawkową zachciankę. Zjadłam ich tyle, że po kilku minutach spuchł mi cały język i wyglądał jak wielka różowa ropucha. Na szczęście trwało to około 10 minut i samo przeszło. Truskawki są pyszne, ale z ich ilością nie należy przesadzać zwłaszcza podając je dziecku. Substancje zawarte w drobnych pestkach są wyjątkowo uczulające. Nadwrażliwość powodują też olejki eteryczne występujące w tych owocach. Truskawki mają wiele witaminy C (więcej niż cytryny), chronią przed anemią, poprawiają przemianę materii, są bogate w wapń i fosfor. Nie należy się ich bać. Wystarczy być ostrożnym i nie zjeść ich za dużo na raz. Robiłam truskawkową próbę Idze, dostała niewielkiej wysypki, która następnego dnia ustąpiła. Takiego uczulenia dostawała po kaszce truskawkowej. Teraz już jej nic nie dolega więc podaję jej od czasu do czasu niewielką ilość truskawek.
W zeszłym sezonie zamroziłam nieco truskawek, teraz w zimie z chęcią je odmrażam i podaję Idze w różnej postaci. Taki obiad bardzo jej smakował, chociaż muszę przyznać, że ugotowałam za duży makaron! Lepiej kupić w sklepie jakiś mniejszy, bo ja musiałam kroić mój na pół. :-)

Składniki:
  • 200 g truskawek (w zimie mogą być mrożone)
  • łyżka soku z pomarańczy
  • łyżeczka naturalnego, płynnego miodu
  • łyża gęstego jogurtu naturalnego lub ekologicznej śmietany
  • garść drobnego makaronu
  • łyżeczka oliwy z oliwek
Sposób przygotowania:
  1. Makaron ugotuj w wodzie, dodając do niej łyżeczkę oliwy z oliwek.
  2. Truskawki umyj, drobniej pokrój i przełóż do kubeczka. Jeżeli masz mrożone truskawki - odmroź je, przełóż do rondelka i delikatnie podgrzej.
  3. Sok pomarańczowy wymieszaj z miodem, a następnie zalej truskawki i odstaw na 15 minut.
  4. Ugotowany makaron wyłóż na talerz, połóż na nim sos truskawkowy i udekoruj jogurtem.
  

1 komentarz:

  1. Miód mogą jeść dzieci które skończyły 24 miesiące. Proszę uważać na ten przepis. Miód może zawierać niebezpieczne dla maluchów bakterie.

    OdpowiedzUsuń