sobota, 5 kwietnia 2014

Pasta z awokado i papryką (po 18. miesiącu)


Ostatnio robiłam deser, do którego użyłam połowy awokado (przepis znajdziecie poniżej). Zastanawiałam się jak wykorzystać drugą połówkę tego egzotycznego owocu. Postanowiłam zrobić Idze śniadaniową pastę z awokado i papryki. Bałam się, że może jej nie polubić, ale ku mojemu zaskoczeniu bardzo jej smakowała (tak samo jak pozostałym członkom rodziny). :-) :-) Jeżeli twoje dziecko je kanapki przed 18. miesiącem to możesz śmiało mu zaproponować taką pastę. Przypomnę tylko, że słodką czerwoną paprykę możesz wprowadzić dziecku po 9. miesiącu, a awokado jako papkę między 6., a 9. miesiącem.
Zamiast papryki możesz użyć kawałka dojrzałego pomidora. Awokado zwiększa przyswajalność likopenu, który znajduje się w pomidorach i taka pasta jest również bardzo smaczna.
Na koniec podam wam kilka mądrości egipskich o awokado i papryce. :-)
Miąższ awokado zawiera: spore ilości witaminy K, C, E, witaminy z grupy B (B1, B2, B3, B6), kwas foliowy i pantotenowy, a także składniki mineralne takie jak potas, magnez, miedź, cynk i mangan.
Papryka to źródło witaminy C, K, B6, beta-karotenu i niewielkich ilości kwasu foliowego oraz składników mineralnych takich jak mangan, potas, miedź oraz małych ilości magnezu i żelaza. Dodatkowo zawiera rutynę, która działa uszczelniająco na naczynia krwionośne.
Jak widzicie - samo zdrowie - tyle witamin w małym co nieco.

Składniki:
  • 2 kromki chleba (najlepiej graham, razowy lub pełnoziarnisty)
  • 1/2 awokado
  • 2 paseczki czerwonej papryki
  • opcjonalnie odrobina soli do doprawienia (dzieciom proponuję podać pastę bez soli)
Sposób przygotowania:
  1. Paseczki papryki i pół awokado obierz ze skóry i pokrój na drobne kawałki.
  2. Kawałeczki przełóż do wysokiego naczynia i całość dokładnie zmiksuj.
  3. Przygotowaną pastę rozsmaruj na chlebie.
Smacznego!